ponedeljek
11.12.2017
Refresh
16:02

A A A
Zadnje novice Rubrike Uredniški izbor
Prosti čas
Slovenski kupec previdnejši od ruskega
Ilya Berezin je nekoč znamko Harley Davidson pripeljal v Moskvo in zdaj še v Slovenijo. Ilya Berezin je nekoč znamko Harley Davidson pripeljal v Moskvo in zdaj še v Slovenijo. (Mavric Pivk)
Blaž Kondža
čet, 07.12, 18:00

Znamka Harley-Davidson se je po večletni odsotnosti pred nekaj meseci vrnila na slovenski trg. Uradno zastopstvo Harley-Davidson Ljubljana je odprl ruski podjetnik Ilya Berezin, ljubitelj in tudi sam voznik številnih harleyjev. Njegove izkušnje so zanimive, saj se je s prodajo motociklov te slavne znamke ukvarjal že doma, v Rusiji.

Novica, da se ameriška znamka motociklov Harley-Davidson po približno desetletju vrača v Slovenijo in odpira uradno trgovino v Ljubljani, se je spomladi hitro razširila med lastniki harley-davidsonov. Do takrat je bilo njihovo življenje s harleyjem malce bolj zapleteno, saj so morali recimo nadomestne dele in opremo iskati v sosednjih državah – najpogosteje v Celovcu in Zagrebu. Tudi nakup novega motocikla te legendarne ameriške znamke ni bil najpreprostejši. Kako smo Slovenci dobili uradno zastopstvo in kako uspešna je bila letošnja sezona, smo se pogovarjali s prvim možem Harley-Davidson Ljubljana Ilyo Berezinom.

Moskovske izkušnje

Ilya Berezin je stari maček avtomobilskega posla, ki je kariero začel davnega leta 1991 pri ruskem zastop­niku General Motorsa. V Slovenijo je pred leti prišel zaradi posla in kot harleyjistu – doslej je imel več kot deset različnih harley-davidsonov, s katerimi ni nikoli imel nobenih težav – se mu je zdelo nenavadno, da država, ki jo opiše kot raj za motoriste, za Harley-Davidson (H-D) nima uradnega zastopnika. »Znamko in njene vodilne ljudi sem dobro poznal, zato sem jih vprašal, zakaj tu nimajo zastopstva. Odgovorili so mi, da ni v teh letih nihče izrazil resnega zanimanja. Ker sem po naravi podjet­nik, sem v tem videl priložnost in sem se ponudil za prevzem zastopstva,« nam pove uvodoma. Prav naš sogovornik je namreč ameriško znamko leta 2005 pripeljal v Moskvo. Takrat je delal za podjetje, ki je v Rusijo uvažalo različne prestižne dobrine in je želelo imeti v ponudbi tudi motocikle.

Od ideje do odprtja trgovine na Rudniku je minilo dobro leto. »Načrtoval sem, da bomo odprli trgovino še pred začetkom letošnje motoristične sezone, a smo zaradi nekaj ovir začeli pozneje. Zamuda pa se nam ni poznala pri letošnjem poslovanju, s katerim se zadovoljen, čeprav priznam, da sem imel sprva večja pričakovanja,« pojasni Berezin.

V prvih dneh je bil na trnih, saj je pričakoval, da bodo ljudje drli v trgovino, a so ga predstavniki Lipa Chapterja, kakor se imenuje klub slovenskih lastnikov harleyjev, pomirili. Zaradi slabih izkušenj z zad­njimi uradnimi zastopniki so bili namreč potencialni kupci neza­upljivi, poleg tega je bila znamka toliko časa odsotna, da se je marsikdo znašel drugače. »Sčasoma so se začeli kazati pozitivni premiki, saj so se ljudje na svoje oči prepričali, da smo vredni zaupanja in da smo tu na dolgi rok,« nam razloži Berezin in doda: »Veste, vajen sem bil ruskih kupcev, ki so motor, če jim je bil kateri všeč, izbrali in plačali tako rekoč v isti sapi. Nato pa so naročili še izdatne prilagoditve po svojih potrebah in okusu. V Sloveniji sem spoznal, da so nakupne odločitve bolj preudarne in zahtevajo več časa in obiskov trgovine.«

Smeli načrti

Da dobro delajo, so jim nedavno sporočili tudi iz Harley-Davidsona, zato v prihodnje leto gledajo z optimizmom. »Ponudba modelov je dovolj pestra – tudi z vidika cene –, da lahko vsakdo najde sebi primernega. V Sloveniji smo doslej prodali največ sportsterjev, zanimanje pa je tudi za Harleyjeve potovalne motorje,« pravi. Znana je strateška usmeritev znamke, da v prihodnjih desetih letih razvije sto novih modelov in privabi dva milijona kupcev, ki še niso imeli harley-davidsona. Z novostmi iz družine softail želijo privabiti mlajše motoriste, tudi slovenske, saj so ti motocikli drugačni od dosedanjih modelov znamke. Pripravljajo tudi nove oblike financiranja in možnost nakupa po principu staro za novo, spomladi pa bodo odprli še bar, ki bo osrednji prostor za druženje in sproščene pogovore o motociklizmu. »Ta svobodni način življenja je bistvo znamke Harley-Davidson,« sklene Ilya Berezin.

Icon mail Icon facebook Icon twitter
Prosti čas


Zadnje novice Rubrike Uredniški izbor