nedelja
20.08.2017
Refresh
09:30

A A A
Zadnje novice Rubrike Uredniški izbor
Novice
Bojan Saftić: Najprej se nauči voziti, šele nato pospeši
Bojana v življenju najbolj preseneča, kako ustvarjalni smo ljudje, ko v roke dobimo pravo orodje. Bojana v življenju najbolj preseneča, kako ustvarjalni smo ljudje, ko v roke dobimo pravo orodje. (Jože Suhadolnik/Delo)
Špela Bezjak
sob, 12.08, 18:00

Verjamete, da se je vse začelo s pridelavo začimb, rož in zelenjave? No, morda ni bilo ravno čisto tako, gotovo pa lahko zametke projekta Jardin najdemo v ideji o pametnem vertikalnem vrtu, takšnem, ki samodejno poskrbi, da rastline rastejo v optimalnih razmerah. Kot pojasnjuje njegov snovalec Bojan Saftić, tehnologija še pred dvema letoma takšni zamisli ni bila kos, zdaj pa je vrt tik pred tem, da pogleda na plan.

Vertikalni pametni vrt postaviš na steno, notranji računalnik pa prebere podatke iz senzorjev in nato optimizira rast rastlin. Na Kotnikovi 31 osem mladih mož podjetja infinCUBE, med katerimi je tudi Bojan, »kombinira algoritme, tehnologijo in naravo v luksuzni izdelek, ki bo dostopen širši publiki«.

»Zaradi filozofije, da zgradimo tisto, kar (še) ne obstaja, smo dobili še naslednje projekte,« pove Bojan in nadaljuje, da delajo s podjetji vseh velikosti, večinoma tujimi, in da je njihovo poslanstvo razvoj visokotehnoloških rešitev, ki pomagajo podjetjem rasti.

Ni presenetljivo, da je njegov največji vzornik Steve Jobs. »Vedno me je navdušilo, kako je vztrajal pri viziji produkta in se ni pogajal glede kakovosti; vsak izdelek je dodelal do potankosti.« Nekoliko manj ga je navdušil njegov odnos do zaposlenih, zato ostaja njegov vzor zgolj na področju dostopnejših in za vsakega uporabnika bolj izpopolnjenih visokotehnoloških produktov.

Na vprašanje, kdaj se je sam nazadnje domislil česa res bistrega, odgovori, da takrat, ko je zaposlil ljudi, sposobnejše od njega. »Ne moreš biti strokovnjak za vse. Ko si to priznaš, začneš sodelovati z vrhunskimi kadri, ki te prekašajo na svojih področjih. Samo z vrhunskimi kadri lahko zgradiš odlično podjetje,« pravi in razloži, da lahko v njegovem podjetju najdemo magistre in doktorje z univerze v Oxfordu pa tudi profesionalce, ki niso končali fakultete, »vrata odpiramo tistim, ki znajo delati«. V življenju ga najbolj preseneča, kako ustvarjalni smo ljudje, ko v roke dobimo pravo orodje.


Med svojih pet najljubših stvari Bojan uvršča telefon, saj mu ta omogoča stik z ljudmi, dva ekrana, zaradi katerih bolje dela, avto, saj mu ta predstavlja svobodo, dobro hrano, saj gre ljubezen skozi želodec, in kvalitetno družbo, ki sicer ni stvar, a si brez nje ne predstavlja življenja. Foto: Jože Suhadolnik/Delo

Izum, ki ga sicer še čaka, in je bil navdušen nad njim že kot otrok, je hoverboard iz filma Vrnitev v prihodnost: »To je najbliže letenju brez padala!« Najljubšega filma nima, pravi pa, da navdušeno pričakuje nove 3D-premiere, saj je izkušnja vsakič boljša.

O Bojanu je zanimivo vedeti, da tudi najljubše aplikacije nima, ima pa najmanj ljubo, budilko. Dan začenja z dvojno kavo in o sebi pravi, da ni jutranji človek, zato se njegovi najbolj kreativni trenutki navadno rodijo ob izteku dneva. S tremi besedami sam sebe opiše nekako tako: »Bojan, Saftić, infinCUBE« in pojasni, da Bojan zato, ker je to preprosto on, Saftić, ker mu družina veliko pomeni, in infinCUBE, ker je to prostor, kjer je lahko kreativen in inovativen. Med Štajersko in Ljubljano ne želi izbirati, Štajerska je njegov dom, Ljubljana služba in oboje mu pomeni veliko. Njegova najljubša barva je črna, ker se poda k vsemu, najbolj pa ga je strah netopirjev, »samo ne povedati Alfredu«, se še pošali. Ne mara, če zamuja, pravi, da je vedno znova preveč optimističen, da bo vse šlo, kot je načrtoval, zato urnike in vodenje projektov raje zaupa drugim.

Najraje je v družbi ljudi, ki s strastjo opravljajo svoje delo. »Strast potegne za sabo pamet, delavnost in izkušnje. Strast vzgoji te lastnosti. Ljudje s strastjo ponavadi obvladajo svoje področje, zato se vedno kaj naučim od njih. In strast je nalezljiva. Za to 'boleznijo' rad zbolim,« razloži.

Ena njegovih posebnih strasti so tudi potovanja, pri svojih sedemindvajsetih je tako videl že dobršen del sveta. Med vsemi obiskanimi kraji ga najbolj navdušuje futurističen Dubaj: »Notranja smučišča. Klimatizirane avtobusne postaje. Vedno znova me preseneti, kako lahko vizija, tehnologija in denar zgradijo temelje mesta prihodnosti sredi puščave.«

Da bi videli Bojanovo vizijo in razbrali navdušenje nad tehnologijo, ni treba do Dubaja. Napredne spletne trgovine, ki kupcu ponudijo izdelke, glede na verjetnost, da jih bo ta kupil, programi za sledenje in vodenje procesov v proizvodnjah in algoritmi, ki iz posnetka joka staršem povedo, zakaj njihov dojenček joče, so samo nekatere izmed številnih visokotehnoloških rešitev njegovega podjetja, ki temeljijo na analitiki in obdelavi velikih količin podatkov. Zato je bila izbira imena infinCUBE na dlani, podobno »kot ima neskončna kocka neskončno dimenzij, se mi lotevamo projektov vseh razsežnosti«.


S klikom na logotip si lahko ogledate spletno stran podjetja infinCUBE.

Bojan o infinCUBE.

Razvijamo visokotehnološke rešitve, ki pomagajo podjetjem rasti. Morda se sliši abstraktno, ampak videti je nekako tako, da ima na primer podjetje vizijo, kako bi uspelo, in potrebuje zgolj močnejšo mobilno aplikacijo, prenovo spletne trgovine, podatkovno analitiko, ali pa razvija svoj tehnološki produkt in potrebuje dodatne strokovnjake. Začne se tako, da nam podjetje opiše svojo vizijo in mi takrat postanemo prevajalci; poslovne cilje prevedemo v inženirske in izgradimo produkt, ki pomaga podjetju doseči te cilje. Smo kot neke vrste zunanji IT-oddelek, ki ga podjetje najame, da hitreje reši prepreke na poti do uspeha.

Osredotočamo se na tri področja, in sicer na podatkovno znanost (razvijamo algoritme in analitične modele), spletne tehnologije in gradnjo produktov, ki s pomočjo tehnologije lahko dosežejo več od svojih prednikov.

Po čem ste znani?

Verjetno po iskrenosti, saj brez zadržkov priznamo, če na katerem področju nismo strokovnjaki in priporočamo drugo podjetje, ki bo to naredilo bolje. Potrebujete koga za offsite SEO? Priporočamo Red Orbit. Naročnike obravnavamo kot poslovne partnerje, kar pomeni, da si k srcu si jemljemo njihov uspeh, ker je to tudi naš uspeh. Včasih je zamudno, ker ne moremo ustreči toliko strankam hkrati, vendar si za tiste, s katerimi delamo, vzamemo čas.

Nam lahko zaupate anekdoto iz delovnega mesta?

Na Kotnikovi, kjer imamo pisarne, so številke stavb med seboj pomešane, zato skoraj vsak teden pride nekdo na urološki pregled (smeh).

***

Portreti uspešnih ljudi »pod 30 let« so nastali v okviru mednarodnega dneva mladih, izpod peresa Delovih mladih novinarjev.


Icon mail Icon facebook Icon twitter
Novice


Zadnje novice Rubrike Uredniški izbor