četrtek
23.11.2017
Refresh
21:15

A A A
Zadnje novice Rubrike Uredniški izbor
Prosti čas
Ob močnem vzhodnem vetru zrak v Nemčiji ne bo čistejši
David Jurič, predsednik sekcije za osebna motorna vozila pri TZS in generalni direktor Summit motors Ljubljana David Jurič, predsednik sekcije za osebna motorna vozila pri TZS in generalni direktor Summit motors Ljubljana (Marko Feist)
Gašper Boncelj
pon, 11.09, 09:00

Dve leti mineva od izbruha dizelske afere in ena od posledic, ki še kar prihajajo, so sheme za zamenjavo starih avtomobilov v nekaterih največjih zahodnoevropskih državah. O tem, zakaj le tam in kaj lahko to pomeni za Slovenijo, ter o novem merjenju emisij in njegovem vplivu na davke smo se pogovarjali z Davidom Juričem, predsednikom sekcije za osebne motorna vozila pri TZS in direktorjem družbe Summit Motors, ki zastopa Ford.


V Nemčiji in Veliki Britaniji so skoraj vsi pomembnejši avtomobilski proizvajalci sami ponudili subvencijo za zamenjavo starejših avtomobilov, predvsem dizelskih, v Veliki Britaniji tudi bencinskih. Kako to komentirate?

Zame je to bolj politična odločitev, skoraj bi rekel farsa. Posebno v Nemčiji, ki sta jo pretresla dva vala dizelske afere. Odločili so se, da bodo navidezno rešili problem znotraj meja svoje države. To ni rešitev evropskega problema, ki ga imamo vsi. Vsakdo se ga loteva parcialno, včasih odvisno od državne volje ali mestnih oblasti. Sistemske rešitve pa ni.

So kakšni podobni načrti tudi v Sloveniji?

Za druge ne morem govoriti, a pri naši znamki Ford nimamo takšnih načrtov. Morate pa vedeti, da ima vsak proizvajalec po evropskih državah vedno različne akcijske sheme, temu lahko rečete okoljska subvencija, bon za financiranje ali pač preprosto popust … V Nemčiji ponuja Volkswagen subvencijo od 2000 do 10.000 evrov in še popust za električni avto. V Sloveniji ni nobene pobude, ki bi jo sprožil sam principal, seveda pa to lahko vselej stori zastopnik posamezne znamke.

Če bodo šli avtomobili, ki bodo zamenjani v okviru shem v Nemčiji in Veliki Britaniji (emisijska standarda evro 3 in 4), v razgradnjo, kakor je napovedano, se bo nekaj naredilo, če pa jih bodo izvozili v južno in srednjo Evropo, kar je po zakonodaji mogoče, ob močnem vzhodnem vetru zrak v Nemčiji ne bo čistejši … Tam, kamor bi se izvažali ti avtomobili, imajo morda še večje težave z onesnaženjem. Zato vse skupaj vidim kot odziv na politično dogajanje, saj je v Nemčiji proizvodnja avtomobilov tudi z dizelskimi motorji zelo pomembna.

Icon mail Icon facebook Icon twitter
Prosti čas


Zadnje novice Rubrike Uredniški izbor